City-bikes.nl
Over City-bikes.nl, één van de grootste fietswebshops in Nederland
Wel eens iets online gekocht? Heb je wel eens een fiets online aangeschaft?
Door de komst van het internet heeft ook de commercie een uitgangspunt gevonden en worden tegenwoordig vrijwel alle mogelijke producten via webshops of webwinkels online aangeboden. Een specifieke categorie daarin is de fiets. Misschien is dit niet zo interessant in een dun bevolkt land met misschien 3 kilometer aan fietspad, maar in Nederland hebben we 88.000 kilometer aan, wat men noemt, fietsmogelijkheden.
Daarvan is 33.000 daadwerkelijk fietspad en 55.000 kilometer wegen waar gefietst mag worden.
Wat je daar echter wel voor nodig hebt is een fiets en City-bikes.nl biedt via haar fietswebshop de mogelijkheid aan om op een scherp geprijsde en eenvoudige manier er eentje aan te schaffen.
Voor de duidelijkheid is City-bikes niet alleen online te vinden, maar heeft ook twee tastbare locaties, één in Rotterdam en één in Zaandam. Het is de City-bikes ervaring dat een combinatie heel goed werkt.
Wie is / zijn City-bikes?
Als je iets moet hebben dan ga je daarvoor naar een winkel. De eerste indruk die zo’n winkel maakt, bepaalt heel vaak of je gebruik wilt maken van de mogelijkheden daar je product aan te schaffen, of verder te gaan zoeken. Meestal is dat niet eens op economische gronden gebaseerd, maar veeleer op een gevoel. Sommige mensen zweren bij Albert Heijn als hun supermarkt en kunnen hun draai niet vinden bij een Lidl. Er zijn mensen die het liefst naar een fietsgroothandel gaan omdat ze daar waarschijnlijk goedkoper uit zijn. Anderen zweren bij de kleine fietsenboer in de wijk, omdat ze weten dat ze daar heel persoonlijk behandeld worden.
Met een online fietswebshop is dat ook zo. Hoewel de website van City-bikes er bijzonder degelijk uitziet en vol met relevante informatie gevuld is, moet het gevoel je meegeven dat je daar een fiets wilt aanschaffen.
Om dat gevoel te versterken kun je bijvoorbeeld op zoek gaan naar wat extra informatie en die vind je in categorieën onder elke pagina van de fietswebsite, te beginnen met de homepage of thuispagina.
Op de vraag wie City-bikes precies is, klik je op ‘Over ons’ voor een tweede kennismaking (de eerste is de thuispagina)
Op basis van het hier geschreven verhaal kunnen we City-bikes het beste vergelijken met een fietsgroothandel, geschikt voor het snel en goedkoop aanschaffen van een fiets, maar niet zozeer voor de klant die de voorkeur geeft op een heel persoonlijke behandeling.
De informatie die gegeven wordt is technisch, is praktisch, maar vertelt verder weinig over de meer menselijke kant van het bedrijf en dat hoeft ook niet. De meeste mensen willen gewoon een fiets kopen en hoeven er verder geen rompslomp over.
Hoe werkt City-bikes?
Kies uit, betaal en krijg geleverd! In principe is dat de gehele werkwijze van elke webwinkel, dus ook voor de fietswebshop van City-bikes.
Ingewikkelder hoeft het ook niet, want dat is nou juist één van de aantrekkelijke kanten van dit koopconcept via het internet. Het hoeft niet moeilijker dan nodig en dat is ook de reden waarom steeds meer mensen hun producten op die manier kopen, dus ook fietsen. We zien dat ook in City-bikes ervaringen, beschreven in reviews.
In principe begint elke zoektocht bij de definiëring van wat we precies willen hebben, wat voor fiets we willen aanschaffen. Als je dat eenmaal bepaald hebt, is het aan de website ervoor te zorgen dat je binnen het aanwezige assortiment snel bij die categorie fietsen aanbeland die binnen jouw zoektocht vallen. Dat is bij deze fietswebshop uitstekend verzorgd.
Vanuit de thuispagina staan de aangeboden fietscategorieën netjes aangegeven, driemaal zelfs, een eenvoudige klik brengt je bij de mogelijke opties.
De volgende stap is de keuze maken tussen de verschillende technische mogelijkheden van je nieuwe fiets, zoals kleur, versnellingen, remsysteem en framemaat. Hierdoor wordt het aanbod beperkt tot de fietsen die geheel en al aan jouw eisen voldoen; en daaruit kies je de fiets die je hebben wilt.
Je deponeert het artikel in de winkelmand en volgt vervolgens de instructies voor de betaling. Hierbij worden ook de gegevens opgenomen over je bereikbaarheid en natuurlijk het adres waarop de fiets afgeleverd dient te worden.
Als alles goed gaat, wordt de fiets binnen de afgesproken tijd bij jou bezorgd.
Veel eenvoudiger kan het eigenlijk niet !
Wat kan er mis gaan?
De werkwijze en de effectiviteit van een webwinkel, dus ook de fietswebshop van City-bikes, is voor een deel afhankelijk van het verloop van het hierboven beschreven proces. Het uitkiezen en de betaling van het gevraagde product levert over het algemeen nauwelijks tot geen problemen op. Hierbij moet wel duidelijk zijn dat gewerkt wordt met veilige en goedgekeurde betalingsmethoden en dat is bij City-bikes ook het geval (Paypal, IDEAL, Creditcards en Afterpay)
Vanaf de levering van het gekochte product kan het echter al aardig mis gaan en dan is het aan City-bikes alle voorkomende problemen snel en vakkundig op te lossen. Laten we een paar voorbeelden noemen met de mogelijke aangeboden oplossing:
• Ik wil de fiets niet:
o Nog voor de levering: directe annulering, geen extra kosten
o Tijdens de levering: terug meegeven aan de vervoerder, verzendkosten betalen
o Niet tevreden: retourneren tot 100 dagen (onder voorwaarden)
• Ik kan zelf niet zorgen voor eindmontage:
Een handige buur of vriend misschien, hoewel het handig zou zijn als de vervoerder enige kennis hiervan heeft
• Er past iets niet:
Onderdelen kunnen tot 14 dagen na aankoop omgeruild worden
• Er is iets defect:
Melden aan de webshop.
City-bikes ervaringen, reviews en beoordelingen
Uit City-bikes ervaringen, reviews en beoordelingen blijkt dat deze vaak kort aangeven dat de prijs scherp is, de procedure eenvoudig, de aflevering snel en men tevreden is over het product. Net als in elke andere vorm van detailhandel kan het dus ook wel eens een keer niet goed gaan. Het is dan aan City-bikes dergelijke problemen, zoals eerder vermeld, snel en vakkundig op te lossen.
Dat proces begint al op de website van deze fietswebshop door duidelijk aan te geven wat te doen bij welke vorm van ontevredenheid dan ook. Ook deze informatie vinden we onderaan elke pagina van de website, voornamelijk onder de titel ‘klantenservice’.
Hier wordt sowieso beschreven welke stappen te ondernemen en hoe de verantwoordelijke persoon te contacteren. Dit kan telefonisch, per email en ook via de steeds populairdere wijze van directe chat.