FietsenPlaats.nl ervaring

FietsenPlaats.nl

FietsenPlaats.nl, de plek voor een betaalbare nieuwe fiets

 

Fietsen kopen via het internet bij een fietswebshop, is dat nu wel zo verstandig?

Fietsenplaats.nl meent van wel en hebben daarom ook een vrij uitgebreid aanbod beschikbaar van hoofdzakelijk Spirit-fietsen. Dit merk is nog vrij onbekend in Nederland, maar men kan verwachten dat gezien het hoge verwachtingspatroon, die Nederlanders nu eenmaal van een nieuwe fiets zullen hebben, Spirit hieraan volledig zal voldoen.

De lijnen tussen de producent van Spirit-fietsen en Fietsenplaats.nl zijn echter zo kort dat deze fietsen tegen uitermate aantrekkelijke prijzen aangeboden kunnen worden. Overigens is dat ook meteen het hoofddoel van elke webshop: goedkoper zijn dan in fysieke winkels en Fietsenplaats voldoet daarin in hoge mate.

Toch komen we weer terug op de in de eerste regel gestelde vraag: is een fiets kopen bij een fietsenwebwinkel als Fietsenplaats.nl wel zo verstandig? Laten we eens kijken of we daar een antwoord op kunnen vinden.

 

FietsenPlaats ervaring

 

De criteria: de webpagina, de prijzen, de procedures en de recensies

Om daadwerkelijk een antwoord te kunnen vinden in hoeverre Fietsenplaats.nl op positieve wijze voldoet aan de criteria gaan we deze één voor één langs.

 

  • De webpagina

Net als bij een tastbare winkel vormt de eerste indruk het visitekaartje van een webshop. Telt bij een fysieke winkel de buitenkant, voor een webshop word je een hartelijk welkom geheten via de zogenaamde ‘homepage’ of in fatsoenlijk Nederlands, de ‘thuispagina’.

Hier horen we alle informatie te vinden die het aantrekkelijk moet maken hier een fiets uit te gaan zoeken. De thuispagina van Fietsenplaats.nl is opgemaakt in blauw en wit en dat zijn prettige, neutrale kleuren. Soms worden extreme kleurschakeringen gebruikt om de bezoeker een, hopelijk, positief schokeffect te bezorgen, maar blauw en wit met een goede combinatie van lettertype maakt de homepage goed en duidelijk leesbaar.

Wat wel in het oog springt is het reclameaanbod ‘scherpe deals tot 40%’ en dat is altijd goed om te weten en extra voordelig voor de portemonnee. Positieve opties als snelle en gratis levering, 100 dagen bedenktijd en aanwezige klantenservice worden her en der vermeld, terwijl er zowel een horizontale als verticale aanduiding over het aanbod. Dat lijkt misschien wat overdreven, maar is wel weer duidelijk.

Er worden wat aanbiedingen en goede deals getoond, tezamen met een inleidend stukje tekst. Naast deze fietswebshop heeft Fietsenplaats twee fysieke zaken, in Rotterdam en Zaandam. Verder worden er al wat klantbeoordelingen getoond (daarover later) en een overzicht van de specificaties van het bedrijf zelf.

De thuispagina werkt, is overzichtelijk en netjes en biedt alle direct noodzakelijke informatie.

 

  • De prijzen

Afgezien van het mogelijke koopgemak zijn de lagere prijzen de meest belangrijke redenen om via het web te winkelen. Webwinkels moeten weliswaar een plek hebben waar ze de te verkopen producten opslaan, maar er zijn geen extra kosten voor een fysieke winkel. Over het algemeen blijkt dit in de praktijk ook zo te werken en dat is bij Fietsenplaats.nl niet anders. Fietsen zijn niet goedkoop, goede fietsen al helemaal niet, maar het assortiment van FietsenPlaats.nl is uitermate scherp geprijsd. Er kan echter een kleine kanttekening geplaatst worden: je zult de bekende fietsmerken missen, want deze webshop verkoopt voornamelijk fietsen van een eigen merk, Spirit. Zoals we in de inleiding al gezegd hebben, kunnen we redelijkerwijs aannemen dat het goede fietsen zijn; de Nederlander verwacht niets anders.

Wat verder opvalt is dat de fietsen niet alleen scherp geprijsd zijn, maar dat er op een groot deel van het aanbod ook nog eens extra korting wordt gegeven.

  • De procedures

Mocht je je afvragen wat we hieronder verstaan, dan is het antwoord daarop: alle activiteiten die door de klant en de webwinkel ondernomen dienen te worden om de aankoop en afhandeling van een nieuwe fiets tot een goed einde te brengen. Dit proces start op het moment dat de mogelijke koper het besluit heeft genomen een fiets bij Fietsenplaats.nl aan te schaffen.

  • 1e stap: het uitkiezen van een fiets

Op de thuispagina staan de soort fietsen onderverdeeld, dus dat wordt je eerste keuzemogelijkheid. Hierna kun je aan de linkerkant de eigenschappen specificeren waaraan jouw nieuwe fiets moet voldoen. Zaken als kleur, remsysteem en versnellingen vinden we hier terug. Fietsen die aan jouw criteria voldoen, worden vervolgens uitgelicht en daaruit maak jij jouw definitieve keuze door op de fiets te klikken en in het fietsmandje te deponeren

  • 2e stap: de afrekening

Uw keuze is gemaakt en met een simpele klik op ‘afrekenen’ worden er opties geboden hoe je dat wilt doen. Dat kan op verschillende manieren als IDEAL, Paypal, Creditcard of zelfs Afterpay., allemaal goedgekeurde en veilige betalingsmethoden. Tevens vul je hier alle noodzakelijke persoonlijke gegevens in, die er onder andere voor moeten zorgen dat de fiets op het juiste adres wordt afgeleverd.

  • 3e stap: de aflevering

Je nieuwe fiets wordt zo snel mogelijk, mogelijk zelfs als geadverteerd de volgende dag, op het door jouw opgegeven adres afgeleverd. De fiets dient nog wel afgemonteerd worden, waarbij Fietsenplaats aangeeft dat dit door iedere enigszins handige nieuwe eigenaar zelf gedaan kan worden.

  • 4e stap: van gedachten veranderd of niet tevreden

Op tijd kun je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt je fiets, als je van gedachten bent veranderd, meteen mee terugsturen, maar dan betaal je wel de verzendkosten. Verder heb je de mogelijkheid bij ontevredenheid over het product 100 dagen de tijd de fiets, weliswaar onder bepaalde voorwaarden, te retourneren.

  • 5e stap: problemen of klachten

Indien er problemen zijn met je fiets of je hebt klachten, dan kun je via email, telefoon of chatoptie contact opnemen met Fietsenplaats.nl. Zij behoren dan te zorgen dat deze klachten zo snel mogelijk opgelost worden

 

  • Recensies

Zoals je misschien al opgemerkt heb, is er in de laatste alinea hiervoor met enige terughoudendheid gesproken over het oplossen van problemen. Dat heeft te maken met het feit dat, hoewel de webshop daar wel naar streeft, er altijd klachten of problemen van FietsenPlaats.nl zijn, die misschien niet helemaal naar behoren zijn opgelost. Daarom is het van belang dat de klant zich op de hoogte stelt van de meningen en beoordelingen van andere klanten en een idee krijgt of hij of zij met deze fietsenwebwinkel wel goed zit. Er zijn inderdaad hier en daar wat kritieken en het is aan Fietsenplaats.nl deze punten te verbeteren. Over het algemeen echter is er een groot aantal goede kritieken terug te vinden bij de eigen en verschillende andere opiniesites.

 

Contactgegevens

FietsenPlaats.nl
info@fietsenplaats.nl
075 - 2013047
Klokbaai 11, 1056 VE Zaandam
Bezoek website