Virtueel ondernemen: de toekomst van bedrijfsactiviteiten?

Werken op afstand heeft sinds 2020 een enorme vlucht genomen. Uiteraard was de uitbraak van corona daar grotendeels de aanjager van. Er werd door veel bedrijven al langer over nagedacht, maar de lockdowns brachten de ontwikkelingen in een stroomversnelling. Nu zijn we gelukkig weer ‘terug naar normaal’. Maar het thuiswerken is een blijvertje. Veel bedrijven bezuinigen daarom op hun vierkante meters kantoorruimte. Je kunt je bedrijf prima runnen vanuit huis met een virtueel kantoor in Amsterdam. Dan heb je een aansprekend vestigingsadres voor je bedrijf dat je kunt vermelden op je briefpapier en je website. Je kunt als dat nodig is een werkplek huren als je toch een keer ‘op kantoor’ wilt werken of als je dit structureel wilt doen voor een deel van je werkweek.

Ontvang je relaties in stijl

Thuiswerken heeft veel voordelen. Je hoeft geen duur kantoor te huren. Je staat niet dagelijks in de file om op de zaak te komen. Maar een belangrijke zakenrelatie ontvang je waarschijnlijk liever niet thuis aan de keukentafel. Dat hoeft ook niet. Je kunt bij DamOffice in Amsterdam een comfortabele vergaderkamer reserveren. De locatie is gemakkelijk bereikbaar, onder andere vanaf luchthaven Schiphol of treinstations in Amsterdam. Je kunt bijvoorbeeld je afspraken clusteren zodat je meerdere mensen op een dag ontvangt. Daardoor bespaar je in de reserveringskosten van een vergaderruimte.

Goede telefonische bereikbaarheid

Als ondernemer kun je natuurlijk zelf je telefoontjes aannemen. Maar dat is niet altijd handig. Bijvoorbeeld als je bij een klant aan het werk bent of onderweg bent in de auto. Je kunt gebruik maken van professionele telefoonbeantwoording. Een ervaren telefonist neemt inkomende gesprekken aan en maakt een notificatie van het gesprek. Die krijg je doorgestuurd per e-mail. Je levert zelf de belscripts aan. Op die manier kan de telefonist gesprekken beantwoorden als volwaardig medewerker van je bedrijf. De beller zal niet in de gaten hebben dat het gaat om iemand die vanuit huis werkt en telefoontjes aanneemt voor verschillende bedrijven. Je kunt voor je bereikbaarheid een 020 telefoonnummer aanvragen of kies voor het neutrale 085.

Postbehandeling via je virtuele kantoor

Je virtuele kantoor heeft uiteraard ook een postadres. Daar kan gewoon fysieke post naartoe gestuurd worden. Een medewerker opent de post en scant de stukken. Die krijg je vervolgens per e-mail. De post wordt tweewekelijks of maandelijks naar je doorgestuurd. Op die manier heb je ook de originelen. Dit kan van belang zijn, onder andere bij een controle van de boekhouding door de Belastingdienst.

Scherp geprijsde dienstverlening

Voor de dienstverlening voor je virtual office betaal je een vast bedrag per maand. Dit bedrag is afhankelijk van de door jou af te nemen diensten. Er zijn standaard pakketten maar maatwerk is ook altijd bespreekbaar. Zo weet je vooraf waar je aan toe bent. Je kunt een jaarabonnement afsluiten. Dit is uiteraard de voordeligste optie. Maar je kunt ook kiezen voor een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. 

Tips: dit moet je weten voor je sollicitatiegesprek

De volgende stap in het traject van werk zoeken, nadat je jouw sollicitatiebrief hebt verstuurd, is het sollicitatiegesprek. Dit gesprek is even belangrijk, zo niet belangrijker, want nu kom je tegenover de recruiter en een bekende spreuk luidt: je krijgt geen tweede kans om een eerste indruk te maken. Zorg er dus voor dat je beslagen ten ijs komt door je goed in te lezen in de kernactiviteiten van het bedrijf en misschien zelfs in staat bent om, voor het geval je erom gevraagd wordt, suggesties aan te dragen ter verbetering van de bedrijfsvoering. Voorts is het ook handig om de vacature waarop je hebt gereageerd, goed voor de geest te hebben. Ook moet je in staat zijn om jouw persoonlijkheid te beschrijven en natuurlijk moet er niets op je kleding en uiterlijke verzorging aan te merken zijn.

Laat blijken dat je geïnteresseerd bent

Het is belangrijk om blijk te geven van interesse in de activiteiten van het bedrijf waar je emplooi wilt vinden. Voordat je naar de afspraak gaat, moet je dus onderzoek gedaan hebben naar het bedrijf en zelf ook hebben nagedacht over verbeterpunten. Heb je gereageerd op een vacature waarbij er werknemers gezocht worden met specifieke voorkennis, zorg er dan voor dat je er iets zinnigs over kan zeggen. Betreft het een open sollicitatie, dan moet uit jouw betoog blijken dat je kennis hebt van het gebied waarnaar je interesse uit gaat. Uit je houding kan ook worden afgeleid als je geïnteresseerd bent, dus zorg voor een correcte houding. Is het bedrijf pas in de publiciteit geweest, dan is het ook handig dat je er wat over weet te vertellen.

Persoonlijkheid beschrijven

Zorg ervoor dat je in staat bent om een vlotte beschrijving te geven van je persoonlijkheid. Denk er bij de voorbereiding goed over na, schrijf een korte presentatie over jezelf en neem het een aantal keren goed door. Als je pas op dat moment erover gaat nadenken, dan geef je blijk van een slechte voorbereiding en maak je op die manier een slechte indruk op de recruiter. Maak duidelijk wat jouw sterke eigenschappen zijn en hoe die van nut kunnen zijn voor je toekomstige werkgever. Als de sfeer het toelaat, kan je ook iets leuks over jezelf vertellen. Je mag laten blijken gevoel te hebben voor humor, maar waak ervoor om de clown uit te hangen. Natuurlijk heeft niemand alleen goede kanten, dus is het ook goed om enkele eigenschappen die relevant zijn op de werkvloer te entameren, die verbetering behoeven.

Let op je kleding en uiterlijke verzorging

Je kleding en uiterlijke verzorging zijn niet te verwaarlozen aspecten als je naar een sollicitatiegesprek moet. Je kan liever formeel dan te ontspannen gekleed gaan, maar doe je uiterste best om ertussen te zitten. Je kleding onthult meer over je persoonlijkheid dan je beseft, dus laat er niets op of aan te merken zijn over je kleding. Over het algemeen is het al goed als de kleding niet te strak, maar ook niet slonzig is. Ook je haardracht kan het sollicitatiegesprek volt of stroef laten verlopen. Hoewel je haardracht een persoonlijke keus is, moet je in dit geval de nodige concessies doen en mag het niet te gortig worden.

feedback 360

Wat zijn de 5 feedback regels

Wanneer je wilt groeien als werknemer is het belangrijk om feedback te krijgen. Feedback helpt je om je werk effectiever en efficiënter uit te voeren. Hoewel feedback je helpt je werk te verbeteren kan het ontvangen van feedback soms verwarrend zijn. Door rekening te houden met de 5 feedback regels kun jij het meeste uit het ontvangen en geven van feedback halen.

Regel 1: Wees dankbaar voor feedback

Wees altijd dankbaar voor feedback. Hoewel het niet altijd even leuk lijkt om feedback te krijgen moet je onthouden dat de feedback 360 word gegeven om je te helpen groeien. Feedback is misschien wel het mooist cadeau wat je kan krijgen. Want het betekend dat de ander in jouw wil investeren en jou door het geven van feedback wil helpen groeien.

Regel 2: Neem feedback serieus

Het is belangrijk om feedback 360 van je collega’s serieus te nemen. Zelfs als je het niet eens bent met de feedback, is het belangrijk om naar de feedback te luisteren. Door naar de feedback te luisteren, kun je je eigen prestaties evalueren en verbeteren.

Regel 3: Neem de tijd om feedback te verwerken

Het is belangrijk om de tijd te nemen om feedback te verwerken. Neem de tijd om na te denken over de feedback 360. Bedenk wat je kunt doen om je werk te verbeteren en welke veranderingen je kunt toepassen.

Regel 4: Wees constructief met je feedback

Het is belangrijk om constructief te zijn met je feedback. Je collega’s moeten begrijpen dat je hun mening waardeert en dat je de feedback serieus neemt. Probeer de feedback 360 te gebruiken om je werkproces of communicatie te verbeteren, maar vermijd het gebruik van kritiek die je collega’s afschrikt.

Regel 5: Blijf positief

Houd de feedback op een positieve manier. Je collega’s moeten weten dat je hun mening waardeert en dat je je werkhouding wilt verbeteren. Blijf positief en laat je collega’s weten dat je hun feedback waardeert. Blijf ook positief wanneer je feedback geeft.
Wanneer je deze 5 regels in acht neemt bij het ontvangen en geven van feedback zul je zien dat je meer uit feedback kunt halen.

Gebruik 360 graden feedback software

Door het gebruik van feedback software kun jij en je collega’s elkaar op een goede en prettige manier feedback geven. Het gebruik van 360 graden feedback software helpt jouw en je collega’s het beste uit feedback te halen.

Hoe kan je iets betekenen voor de maatschappij?

Het maakt niet uit wie je bent of waar je woont, je zal altijd deel uitmaken van de maatschappij. Als je een nuttig persoon wilt zijn, moet je iets goeds doen voor je maatschappij. Je kunt bijvoorbeeld een schuldhulpverlener cursus volgen. Op die manier kun je gratis advies geven aan mensen die hulp nodig hebben. Er zijn veel manieren om bij te dragen aan de maatschappij. Je kunt je tijd, moeite en geld aan andere mensen geven. Het kost niet veel moeite om andere mensen gelukkig te maken. Iets geweldigs doen voor andere mensen kan je leven gelukkiger en vrediger maken. Hier zijn enkele eenvoudige acties die je kunt doen om de maatschappij te helpen.

Vrijwilliger in de gemeenschap

Vrijwilligerswerk in een sociale organisatie is een eenvoudige manier om een ​​positieve impact op de maatschappij te creëren. Je kunt deelnemen aan sociale educatie zoals juridische opleidingen ter ondersteuning van je werk. Het verbeteren van je vaardigheden en kennis door middel van een sociale training kan een positieve bijdrage leveren aan de gemeenschap. Een vrijwilligersprogramma vereist meestal geen specifieke vaardigheden. Als je lid wordt van een vrijwilligersorganisatie, kun je diensten verlenen aan de gemeenschap. Er zijn veel diensten die je kunt doen. Je kunt bijvoorbeeld helpen om de kinderen bijles te geven of maaltijden te serveren voor daklozen. Daarnaast kun je andere mensen helpen door spullen te doneren die je niet meer gebruikt. Maar voordat je het aan andere mensen geeft, moet je ervoor zorgen dat de items in goede staat zijn. Je kunt je kleding, schoenen of huishoudelijke apparaten doneren.

Doe daden van vriendelijkheid

Het beoefenen van vriendelijke daden is de gemakkelijkste manier om iets goeds voor andere mensen te doen. Je kunt bijvoorbeeld de deur openhouden om iemand op een openbare plaats binnen of buiten te laten. Deze eenvoudige actie kan een grote sociale impact hebben. Je hoeft niet veel moeite te doen om een ​​positieve impact te creëren. Andere acties die je voor de gemeenschap kunt doen, zijn het zwerfvuil oprapen en in de prullenbak gooien. Probeer iedereen te helpen die je hulp nodig heeft. Het maakt niet uit of je die persoon herkent of niet, je moet proberen hem te helpen. Toon je vriendelijkheid aan alle mensen om je heen. Het doen van willekeurige daden van vriendelijkheid kan je gelukkig maken. Ook zullen andere mensen die je helpt ook blij zijn.

Belasting betalen

Belasting betalen is verplicht. Het bewijst dat je om je omgeving en gemeenschap geeft. Belasting betalen is de manier om middelen aan de overheid te geven. Zo kan de overheid de infrastructuur voor de maatschappij bouwen. Belastingen kunnen alle overheidsprogramma’s ondersteunen. Je land kan overleven als iedereen bereid is belasting te betalen. De overheid int de belastingen bij de maatschappij en geeft ze terug in de vorm van infrastructuuraanleg. De overheid gebruikt ook belastingen om het salaris te betalen van de mensen die in overheidsorganisaties werken. Het is niet nodig om een ​​stichting op te bouwen om bij te dragen aan de gemeenschap. Zolang je belasting betaalt, kun je iets goeds doen voor de maatschappij. We kunnen allemaal vreedzaam leven als we elkaar helpen. Dus stop nooit met vriendelijk zijn voor andere mensen.

Solliciteren in simpele stappen

Het indienen van een sollicitatie is dé manier om je persoonlijke informatie en expertise te presenteren aan de potentiële werkgever. Je moet op de juiste manier solliciteren op vacatures in Amsterdam om aangenomen te worden. Het sollicitatieproces bestaat uit verschillende stappen. Elk bedrijf biedt een ander wervingsproces aan. Tegenwoordig vragen de meeste bedrijven sollicitanten om het digitale aanvraagformulier op hun website in te vullen, waarna je je cv in kunt dienen. Daarnaast kunnen traditionele bedrijven je vragen om naar hun kantoor te komen om een persoonlijk gesprek te hebben. Als je wilt solliciteren op een vacature, kunnen onderstaande tips je daarbij helpen.

Zoek naar een baan en onderzoek het bedrijf

De meest effectieve manier om naar vacatures te zoeken is door gebruik te maken van een online vacaturesite. Met behulp van een zoekopdracht op internet kun je gemakkelijk en tegen minimale kosten je droombaan vinden. Je hoeft alleen maar naar het online vacaturebord te gaan en de vacature in te voeren waarnaar je op zoek bent. Vervolgens kun je het resultaat ook sorteren op basis van je locatie, werkstatus of salaris. Zorg ervoor dat je alleen solliciteert naar de baan die relevant is voor jouw vaardigheden en ervaring. Vervolgens moet je de inlenende bedrijven onderzoeken om het laatste nieuws en recensies over hen te weten te komen.

Dien je cv in

Bij sommige bedrijven kun je je cv indienen en het sollicitatieformulier invullen via het banenportaal. Echter kunnen andere bedrijven de sollicitanten vragen de sollicitatie in te dienen via het loopbaan gedeelte op hun website. Zorg ervoor dat je je cv up-to-date houdt. Presenteer de informatie over ervaring, opleidingsachtergrond en vaardigheden in detail. Om je cv te optimaliseren, moet je relevante trefwoorden opnemen die in de functiebeschrijving staan. Door deze trefwoorden toe te voegen, word je cv uniek en opvallen. Als je ervoor kiest om de sollicitatiebrief in te dienen, zorg er dan voor dat deze het cv benadrukt en interessante details over je geeft. De sollicitatiebrief kan een krachtig hulpmiddel zijn om de potentiële werkgever te bereiken.